Dichter. 17

DICHTER. 17 – de nieuwe canon: met gedichten over 50 belangrijke gebeurtenissen uit de vaderlandse geschiedenis. Anders dan je van ons gewend bent, hebben we voor deze DICHTER  geen illustrator uitgenodigd. We selecteerden prachtige schilderijen, prenten en foto’s die gemaakt zijn in de tijd waar het gedicht over gaat. Zo zie je bij de gedichten bij de vensters over Rembrandt en Van Gogh de zelfportretten van de meesters. Mooier wordt het niet.

Kerk in tijden van corona, Diagnose-Dilemma-Duurzame toekomst

Welke lessen trekken christenen uit deze coronatijd? Wat zijn de aandachtspunten voor een nieuwe toekomst van onze lokale kerken in Nederland en Vlaanderen? Kerkleiders, theologen en spirituele voortrekkers uit de katholieke en protestantse wereld, ze geven vaak prikkelende antwoorden en stellen nieuwe vragen: – hoe bereiken we mensen die niet meer komen naar de zondagse viering? – wat doen we om het geloof meer tastbaar te maken in een kerk van anderhalve meter? – hoe gaan we om met online-vieringen in relatie tot de fysieke samenkomst op zondag? – waar laten we zien dat de kerk een heilige ruimte is voor de hele gemeenschap? – hoe missionair zijn we naar kinderen en jongeren, naar zoekers en randkerkelijken? – waar is de ruimte om te zwijgen en niet te weten hoe het verder moet? – hoe creatief zijn we om alle groepen actief te betrekken bij vieringen? – wat doen we om andere vormen van vieren en samenkomen te stimuleren? – in hoeverre is de kleine huiskring een alternatief? – hoe vinden we een structuur om een netwerk van sterke lokale plekken en gemeenschappen die zich in deze crisis wel gemanifesteerd hebben ook in de toekomst te ondersteunen? Deze bundel trekt geen conclusies, stelt veel nieuwe vragen en maakt een tussenbalans op, met veel urgentie. Want er wordt door deze crisis een nieuwe toekomst geboren. Ook voor de kerk die beseft dat er veel veranderd is. Maar dat schept ook kansen. Voor een nieuwe missionaire kerk in Nederland en Vlaanderen.

Balans in je leven

Balans in je leven is essentieel voor je gezondheid en welzijn. Met behulp van een aantal eenvoudige concepten creëer je een prettig en relaxed leeftempo. Een mooi, stevig boek voorzien van illustraties in hippe kleuren. Dit boek bevat zowel lichaamsoefeningen, recepten als tips voor een bijdrage aan meer balans in je leven.

75 jaar Vrijheid Fotoboek

In 75 jaar vrijheid vertellen 75 bekende en minder bekende Nederlanders hun verhaal over oorlog en vrijheid. 75 persoonlijke portretten van Nederlanders uit elk geboortejaar sinds 5 mei 1945, allen geboren in vrijheid maar elk met hun eigen familieverhaal over oorlog.

75 jaar vrijheid is een indringende viering van de vrijheid, een prachtig jubileumboek met fotografie van Bert Teunissen vormgegeven door KesselsKramer.