De dag met God

De dag met God, samengesteld door Mirjam van der Vegt, is een bundel met gebeden uit alle eeuwen. Gebeden van onder andere Augustinus, Teresa van Avila, Keltische monniken, Juliana van Norwich, Kierkegaard, Bonhoeffer, Rikko Voorberg, Jurjen ten Brinke en Mirjam van der Vegt worden afgewisseld met ademgebeden uit de Bijbel. Zo kun je je verbonden weten met alle heiligen. Want wanneer eigen woorden tekortschieten, bidden anderen met en voor jou. De gebeden zijn geschikt voor de stille tijd of om een vergadering of maaltijd mee te openen. Met ruimte om eigen gebeden op te schrijven.

Deze woorden nemen me mee in het gebed van alle eeuwen. Diep, rijk en verstillend. (Edward, deelnemer retraite

God van goedheid
schenk mij uzelf
want u bent mij genoeg.
Indien ik minder vraag
lijd ik altijd gebrek
want in u vind ik alles.
(Juliana van Norwich)

Na een hbo-opleiding Journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Ede werkte Mirjam van der Vegt bij de actualiteitenprogramma’s Twee Vandaag en Netwerk. Daarna ging ze achtergrondartikelen schrijven voor het programmablad Visie en werkte ze aan verschillende projecten, zoals een documentaire over homofilie, een lessenpakket over zelfdoding en een e-cursus rondom stilte.

Haar belangstelling voor stilte resulteerde in een eigen onderneming van waaruit zij trainingen verzorgt. Zij schreef de Stiltelijn, waarvan de boeken Koester je hart, het Stiltedagboek deel uitmaken, alsmede een Stiltetour en de eenmalige glossy Stil. In 2009 debuteerde ze met de roman Schaduwvlucht, waarna nog een roman en twee novelles volgden.

Stiltedagboek

Wie in de Bijbel leest verliest tijd, maar krijgt er eeuwigheid voor terug. Maar hoe lees je zo, dat de tekst ook werkelijk voor je gaat leven? Mirjam van der Vegt biedt met methodes uit de kloostertraditie een waardevolle verdieping voor de bijbellezing van elke dag. Uniek aan dit dagboek is dat je zelf wordt uitgedaagd de tekst te proeven en te beleven, alleen of in een groep. Na jouw persoonlijke momenten met God deelt Mirjam van der Vegt haar ervaringen met je. Leer meer over wat God zegt over rust, verwondering, liefde en ontvankelijkheid. Een liefdevolle confrontatie met je eigen bezige bestaan.

Mirjam van der Vegt is schrijver, (landelijk) spreker en stiltetrainer. Eerder schreef zij de romans ‘Schaduwvlucht’, ‘De laatste patiënt’ en de novelle ‘De zomer van de vreemdeling’. Het veelgelezen boek ‘Koester je hart’ was de eerste publicatie in de stiltelijn, waarvan ook dit stiltedagboek deel uitmaakt.