Mijn Peuterbijbel

Peuters zijn puur, grappig, ondeugend, leergierig en ze snappen meer dan je denkt! En precies dat zijn de uitgangspunten van Mijn Peuterbijbel. In deze kinderbijbel vind je meer dan vijftig verhalen uit het Oude en het Nieuwe Testament, speciaal geschreven voor peuters. Met aandacht voor herkenbare emoties, invalshoeken die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen en vragen die leuke gesprekjes opleveren. Mijn Peuterbijbel is een interactief kijk- en voorleesboek dat de aandacht van je peuter vasthoudt. Door de illustraties vol grappige details, de korte zinnen, leuke zoekopdrachtjes en de eenvoudige vragen die in elk verhaal anders zijn. Trek net als Mozes je schoenen uit bij de brandende struik en help Petrus met zijn volle netten vis. Zoek alle dieren die kwijt zijn of die zich hebben verstopt en oefen samen de gebaren bij het Onzevader.

Knop online bestellen boeken

LEES MEER

Schitterende bijbelverhalen om voor te lezen

Een kinderbijbel vol schitterende bijbelverhalen voor jonge kinderen. Lees voor terwijl uw kind meekijkt naar de prachtige tekeningen die tot in detail zijn uitgewerkt. De mooiste verhalen uit Oude en Nieuwe Testament komen aan bod. Samen met de ontroerende en soms ook spannende prenten zullen ze u en uw kind geen moment vervelen. Iets oudere kinderen kunnen deze verhalen ook zelf lezen. Bekijk hier de boekpreview: http://www.adveniat.nl/uploads/flipbook/previewschitterendebijbelverhalen/

Met de beroemde beginwoorden ‘In het begin schiep God de hemel en de aarde’, stap je samen met je kind in de wereld van de Bijbel, met de schepping van aarde, dieren en mensen. Je hoort hoe het met de mensen verder ging. Met Adam en Eva en het paradijs. Met Abraham die met Sara naar een nieuw land trok en in de sterren zijn nakomelingen zag. Met hun zoon Isaak. Met Mozes en de Farao van Egypte, die de Hebreeërs niet vrij wilde laten. Hoe het volk vrij door de Rode Zee trok. Hoe dit volk in het nieuwe beloofde land ging wonen en een verbond sloot met God de Heer. Hoe dit volk grote koningen kreeg zoals David en Salomo: David die de reus Goliat versloeg, en Salomo die ontzettend wijs was, grote profeten zoals Jona en Jesaja. En hoe later Jezus werd geboren, zoon van Maria en Zoon van God. Wat hij zei en deed, en hoe zijn leven ten einde kwam. En hoe zijn leerlingen blij doorgingen met het verhaal van het koninkrijk van God! Achterin het

LEES MEER

Jouw eigen bijbel

Jouw eigen Bijbel is een kinderbijbel, gebedenboek en groeiboek in één.

Wie wil er nou niet zo’n mooie bijbel voor zichzelf? Jouw eigen Bijbel is een kinderbijbel van Sally Ann Wright met illustraties van Honor Ayres. Naast de Bijbelverhalen bevat dit kleurrijke boek gebeden voor kinderen en is het een opgroeiboek waarin kinderen (of ouders) van alles kunnen invullen. Zo wordt Jouw eigen Bijbel speciaal voor nu en later.

Sally Ann Wright en Honor Ayres hebben al vaker samengewerkt aan bijbelboeken voor kinderen. De creativiteit van Wright en de prachtige platen van Ayres zijn een succes in alle leeftijdscategorieën! Kinderen kunnen uit Jouw eigen Bijbel worden voorgelezen vanaf 3 jaar, maar als ouder kun je al eerder beginnen om dingen in te vullen voor later.

LEES MEER

Uw God is mijn God

Meiden hebben verhalen nodig die hen inspireren – en waar kun je dan beter zoeken dan in de Bijbel zelf? In Uw God is mijn God vertelt Angie Smith veertig bijzondere bijbelverhalen na, over vrouwen als Eva en Esther, Rachab en Rebekka, Martha en Maria. Je leest over volhouden in het goede, God gehoorzamen in moeilijke momenten en blijven vertrouwen dat God een plan voor je toekomst heeft.

Het verhaal uit de Bijbel wordt verbonden met het alledaagse leven doordat je bij elk verhaal ook een uitleg leest over wie God is en hoe jijzelf kunt groeien in karakter. Ook vind je bij elk verhaal een gebed dat je als ouders voor je dochter kunt bidden. De levendige verhalen van Angie Smith en de prachtige illustraties van Breezy Brookshire zullen meiden van 8 jaar en ouder zeker aanspreken! Vertaald door Eelkje Bikker.

LEES MEER

Woord voor Woord

Niemand kan precies vertellen wie God is. Daarom kun je het beste zelf de verhalen uit de bijbel lezen. Zo kun je God leren kennen. In het eerste gedeelte, het Oude Testament, maak je kennis met Abraham, Jakob en Jozef, koning Saul en koning David, Mozes en vele anderen. Het Nieuwe Testament gaat over Jezus, zijn vrienden en over Paulus en Johannes. Het zijn verhalen over mensen die, ieder op hun eigen manier, ontdekten wat God voor ze betekende en die telkens merkten dat God anders was dan ze zich hadden voorgesteld.

De Woord voor woord kinderbijbel bevat 144 verhalen. Karel Eykman heeft de verhalen op een levendige en originele manier geschreven in een frisse, eigentijdse stijl. Sinds de verschijning zijn er al meer dan 400.000 exemplaren verkocht. Deze bijbel is een klassieker, een prachtig (voor)leesboek voor jong en oud. Karel Eykman studeerde theologie in Utrecht en was jeugdpredikant in Rotterdam en Amsterdam. Als kinderboekenschrijver ontving hij de Gouden en Zilveren Griffel. Karel Eykman schrijft naast verhalen ook poëzie en teksten voor televisieprogramma’s zoals Sesamstraat en Het klokhuis.

 

 

LEES MEER

Het begon met licht

Deze prachtige kinderbijbel, geschreven door Gerrie Huiberts en geïllustreerd door Anne Westerduin, is bestemd voor kinderen van 8 jaar en ouder. Gerrie Huiberts,theologe en schrijfster, vertelt de verhalen na met gevoel voor wat kinderen spannend vinden: avontuur, succes en tegenslag, vriendschap en verraad, wanhoop en blijdschap. Ze maakt het geloof achter de verhalen voelbaar: dat God geluk wil voor de mensen, door ‘ups’ en ‘downs’ heen. Haar rake versjes brengen de verhalen dichtbij het kind van nu. Bijvoorbeeld: een versje over geadopteerd zijn bij het verhaal van Mozes in het mandje. Bij de uittocht uit Egypte een versje over een jongen die door een vriend wordt bevrijd van zijn belagers. Een versje over stilte bij het verhaal over Jezus in de woestijn.

Anne Westerduin brengt de verhalen tot leven in haar krachtige, kleurige stijl. Daardoor is deze kinderbijbel ideaal om zelf te lezen, voor te lezen, maar vooral sámen te lezen. Zeker als je je kind iets mee wilt geven van het geheim, het licht achter de dingen! Een boek om lang mee te doen. Wat maakt deze kinderbijbel anders dan andere? – Van katholieke bodem – Keuze voor bekende en minder bekende verhalen – Prachtige illustraties waarin veel te ontdekken valt – Dertig tere en humoristische versjes – Uitleg over wat de Bijbel is, aan de hand van 10 simpele vragen – Ruime opmaak met veel kleur

LEES MEER

365 Bijbelverhalen om zelf te lezen

‘365 Bijbelverhalen om zelf te lezen’ is een kinderbijbel voor elke dag. De Bijbel komt tot leven in deze kinderbijbel met prachtige illustraties. Elke dag begint met een bijbeltekst, waarna het verhaal volgt. Alle bekende en minder bekende verhalen worden voor kinderen naverteld. Vrouwke Klapwijk maakte hiervoor gebruik van de ‘Bijbel in Gewone Taal’, en dat maakt deze bijbel heel geschikt voor kinderen om zelf te lezen.

LEES MEER

Prentenbijbel

De Prentenbijbel is een dik prentenboek vol bijbelverhalen, geschreven in eigentijdse, kindgerichte taal. De warme en kleurrijke illustraties van Marijke ten Cate zijn paginagroot en laten ook details zien die niet in het verhaal voorkomen. Zo vertellen tekst en illustratie samen het verhaal van de schepping tot aan de dag dat Jezus terug zal komen.
Voor volwassenen is achterin het boek een historische schets en een begrippenlijst opgenomen.

LEES MEER

Bijbel voor kinderen (in een nieuw jasje)

Met de Bijbel voor kinderen willen Marianne Busser en Ron Schröder de eeuwenoude verhalen uit de Bijbel over mensen en hun verhouding tot God voor jonge kinderen toegankelijk maken. In deze uitgebreide kinderbijbel komen alle belangrijke kernverhalen uit het Oude en Nieuwe Testament aan bod, in heldere en eigentijdse taal.

‘In eigentijds taalgebruik weten de auteurs de verhalen dicht bij de kinderen te brengen.Aan de hand, tijdschrift over christelijk opvoeden .
‘Deze stijlvolle kinderbijbel is in het gezin, op school en in gemeenten goed bruikbaar.’ NBD Biblion

 

LEES MEER

Kijkbijbel

Kinderen horen graag uit de Bijbel vertellen. Vooral als er mooie, kleurige tekeningen bij het verhaal staan. De tekeningen in de Kijkbijbel hebben iets speciaals: ze spreken boekdelen. Dat is de kunst die Kees de Kort verstaat en met dat artistieke vakmanschap illustreerde hij 28 bijbelverhalen van de serie ‘Wat de Bijbel ons vertelt’. Zijn kunstwerken uit de losse boeken zijn nu op een andere manier verwerkt. Met de tekst van alle verhalen zijn ze vormgegeven tot een nieuw, sprankelend geheel: de Kijkbijbel. Een Bijbel om in te kijken als je nog niet kunt lezen, om je leeshonger te stillen zodra je wél kunt lezen, om uit voor te lezen of te vertellen als je (groot)ouder of opvoeder bent. Een boek voor … voor wie eigenlijk niet? Voor volwassenen is achterin de Kijkbijbel een leeswijzer met achtergrondinformatie bij de verhalen opgenomen. Voorlezen tot 6 jaar, zelf lezen 6 tot 12 jaar

LEES MEER