Eindelijk thuis – Gedachten bij Rembrandts ‘De terugkeer van de verloren zoon’

Eindelijk thuis werd in 2011 door de lezers van de krant Trouw verkozen tot ‘Het mooiste spirituele boek’. In het Nederlands werden meer dan 100.000 ex. verkocht en ook vandaag wordt het nog altijd gelezen.

In dit boek nodigt Nouwen ons uit om Rembrandts meesterwerk, ‘De terugkeer van de verloren zoon’, dat de parabel van de onvoorwaardelijke en bevrijdende liefde van de vader op onnavolgbare wijze afbeeldt, op een nieuwe en directe manier te begrijpen. De ontdekking van dit schilderij vormde voor Henri Nouwen het begin van een lang geestelijk avontuur. Het bracht hem tot een nieuw begrip van zijn roeping en gaf hem nieuwe kracht.

Eindelijk thuis vat een kernthema van Nouwens werk samen: ook een crisis kan vruchtbaar zijn.

Zijn wie je bent, worden wat je wil

Als kind ben je al, en leef je je leven, met je eigen karakter, je eigen vrienden en je eigen kijk op de wereld. Iedereen is uniek, heeft talenten en mogelijkheden. Leren en ontwikkelen vinden altijd en overal plaats. Kinderen ontdekken gaandeweg wat ze mooi, belangrijk of inspirerend vinden. In de twee-en-twintig gedichten in deze bundel komen vele beroepen voorbij. Droombanen, banen waar ooit over werd gedroomd en dromen die niet zijn uitgekomen. Van bekende en onbekende dichters, allemaal geschreven uit het hart, om het leven te vieren, waarin een ieder zijn eigen unieke rol vervult. Omdat jij mag zijn wie je bent en mag worden wat je wil … In dit boekje is het Kinderboekenweekgedicht 2021 van Joke van Leeuwen opgenomen met toestemming van de CPNB. Het gedicht is door de dichter aangepast en voorzien van een Caribisch tintje. Het boekje is tot stand gekomen in samenwerking met Biblioteka Nashonal Kòrsou en Biblioteca Nacional Aruba. De opbrengst van dit boekje komt ten goede aan de leesbevordering op Aruba en Curaçao. Dichters Aruba: Irmgard Frans, Liliana Erasmus, Robert Reeberg en Sergio Tjie a Loi Bonaire: Monica Clarinda Curaçao: Alvin ‘Tio Ali’ Ignecia, Crisen Scorea, Diana Lebacs, Laura Quast en Mercée Doran Nederland: Arie de Bruin, Bette Westera, Charlotte Doornhein, Curt Fortin, Daniëlle Schothorst, Dolf Verroen, Fred Diks, Jeroen Hoogerwerf, Joke van Leeuwen, Jos van Hest, Lydia Rood en Mariska Hammerstein Illustraties Helen van Vliet en Vanessa Paulina

Geluk is D.O.M. Doelen, Oplaadpunten, Mensen: de drie pijlers voor geluk

Wat zijn de drie bouwstenen om gelukkig te worden en te blijven?

Patrick van Hees is dé Nederlandse expert op het gebied van geluk. Op basis van onderzoeken en publicaties van deskundigen over de hele wereld, aangevuld met inzichten uit persoonlijke gesprekken met experts uit theorie én praktijk, komt hij met zijn theorie over geluk: ‘Geluk is D.O.M. Oftewel: Doelen, Oplaadpunten, Mensen.’

Wat zijn precies deze doelen? Hoe vind je jouw persoonlijke oplaadpunten, en waarom is verbinding met andere mensen zo belangrijk? In Geluk is D.O.M. legt Patrick van Hees op frisse, duidelijke wijze uit hoe je jouw geluksgevoel kunt optimaliseren.

Over de boeken van Patrick van Hees:
‘We hebben professionals als Patrick van Hees nodig om een mooie invulling aan het leven te geven.’ Rudi Westendorp, auteur van Oud worden zonder het te zijn
‘De Nederlandse Paulo Coelho is opgestaan.’ De Telegraaf
De geluksprofessor is een spannend, romantisch en inspirerend boek, dat je gelezen moet hebben.’ Barry Atsma, acteur
Wat zijn precies deze doelen? Hoe vind je jouw persoonlijke oplaadpunten, en waarom is verbinding met andere mensen zo belangrijk? In Geluk is D.O.M. legt Patrick van Hees op frisse, duidelijke wijze uit hoe je jouw geluksgevoel kunt optimaliseren.

Schitterende bijbelverhalen om voor te lezen

Een kinderbijbel vol schitterende bijbelverhalen voor jonge kinderen. Lees voor terwijl uw kind meekijkt naar de prachtige tekeningen die tot in detail zijn uitgewerkt. De mooiste verhalen uit Oude en Nieuwe Testament komen aan bod. Samen met de ontroerende en soms ook spannende prenten zullen ze u en uw kind geen moment vervelen. Iets oudere kinderen kunnen deze verhalen ook zelf lezen. Bekijk hier de boekpreview: http://www.adveniat.nl/uploads/flipbook/previewschitterendebijbelverhalen/

Met de beroemde beginwoorden ‘In het begin schiep God de hemel en de aarde’, stap je samen met je kind in de wereld van de Bijbel, met de schepping van aarde, dieren en mensen. Je hoort hoe het met de mensen verder ging. Met Adam en Eva en het paradijs. Met Abraham die met Sara naar een nieuw land trok en in de sterren zijn nakomelingen zag. Met hun zoon Isaak. Met Mozes en de Farao van Egypte, die de Hebreeërs niet vrij wilde laten. Hoe het volk vrij door de Rode Zee trok. Hoe dit volk in het nieuwe beloofde land ging wonen en een verbond sloot met God de Heer. Hoe dit volk grote koningen kreeg zoals David en Salomo: David die de reus Goliat versloeg, en Salomo die ontzettend wijs was, grote profeten zoals Jona en Jesaja. En hoe later Jezus werd geboren, zoon van Maria en Zoon van God. Wat hij zei en deed, en hoe zijn leven ten einde kwam. En hoe zijn leerlingen blij doorgingen met het verhaal van het koninkrijk van God! Achterin het