Onderweg met Dietrich Bonhoeffer

De Duitse theoloog Dietrich Bonhoeffer spreekt met zijn krachtige teksten nog steeds heel veel mensen aan, ook al is het meer dan 70 jaar geleden dat hij de dood vond. Dit niet-jaargebonden meditatieve dagboek bevat voor iedere dag een tekst van Bonhoeffer en een prachtige fullcolour foto. Het dagboek is te gebruiken in de 40dagentijd t/m Pasen. Het is geschikt voor individueel gebruik in de stille tijd of voor gebruik in een gespreksgroep of een samenkomst. Een prachtig cadeau om te geven of te krijgen in de Veertigdagentijd.

Wijsheid, O Adonai, O Wortel van Isaï, O Sleutel van David, O Dageraad, O Koning van de Volken, O Emmanuel

Op de zeven dagen voor Kerst worden in de rooms-katholieke traditie de zeven zogenaamde O-Antifonen gezongen: korte teksten die telkens met de aanroeping ‘O’ beginnen. Jezus wordt aangeroepen met namen uit het Oude Testament.
In dit bijzondere boek laat Esther Maria Magnis haar geest waaien over deze oude teksten. Dat levert een fascinerende samenspraak op tussen eeuwenoud gedachtegoed en de tijd van nu. Esther Maria Magnis (1980) brak in 2016 door met haar onthutsende roman ‘Mintijteer’. Ze studeerde religiewetenschappen en geschiedenis. Ze woont en werkt met haar man en dochters in de rust van een landgoed in de omgeving van Frankfurt.

Een laatste gedichtje

Sommige periodes in je leven zou je liever willen overslaan. Periodes van groot gemis. Waarin je afscheid moet nemen van een overleden dierbare. Precies voor die periodes zijn deze gedichten geschreven. Om op momenten van intens verdriet de juiste woorden te kunnen vinden. Deze bundel biedt eenvoudige, maar prachtige gedichten over alles wat met afscheid nemen te maken heeft. Denk hierbij aan het overlijden van een geliefde, zelfdoding, euthanasie of veel te vroeg je kind uit handen moeten geven. Geen onpersoonlijke gedichten, maar gedichten met een hart. Gedichten die niet alleen steun bieden maar ook mooi staan op een rouwkaart.