Hoe moet je bidden? Een praktisch boek voor gewone mensen

‘Boek over bidden’ van Pete Greig is een inspirerende en praktische gids voor het gebed. Iedereen bidt, maar niemand vindt het makkelijk. We kunnen er allemaal wel een beetje hulp bij gebruiken. Al is het alleen maar om ons gebedsleven op te frissen. Met die insteek heeft Pete Greig een boek geschreven waarin alle elementen van het gebed aan de orde komen. Daarnaast hebben bekende bidders uit verschillende tradities een plek en stipt de auteur alle vormen van gebed aan. Een zeer inspirerende en aansprekende gids voor iedereen die al jaren bidt, maar ook voor degenen die wel willen bidden, maar niet weten hoe te beginnen.

De Kinderbijbel

Deze kinderbijbel bevat zeventig van de mooiste verhalen uit het Oude en het Nieuwe Testament, zoals het scheppingsverhaal, de Ark van Noach, verhalen over Abraham en Mozes, David en Goliath, het kerstverhaal en vertellingen over het leven van Jezus. De kunstzinnige, indrukwekkende tekeningen van Britta Teckentrup maken deze Bijbel tot een schat voor de hele familie. De levendig geschreven verhalen van Barbara Bartos-Höppner zijn perfect om voor te lezen, maar zeker ook om zelf te lezen.

Alleen uw liefde laat mij leven

Arie Maasland schreef voor iedere dag van het jaar een pakkend kort gedicht. Elk gedicht gaat samen met een bijbelleessuggestie. Daarmee is dit dagboek uitstekend geschikt voor persoonlijke overdenking en stille tijd. De gedichten zijn prima toegankelijk, ook voor mensen die niet gewend zijn poëzie te lezen, terwijl fijnproevers kunnen genieten van talige creativiteit en inhoudelijke gelaagdheid. Een origineel dagboek, dat een breed christelijk publiek zal aanspreken.