Oerbrood – Je wordt wat je eet

Oerbrood vertelt over de passie van DagelijkseBroodkruimels in het werken met de Bijbel. Het bevat een bijbelstudiemethode die gebaseerd is op bijbelse principes. Geest, ziel en lichaam worden betrokken in het proces van groeien in geloof én als persoon door het lezen van de Bijbel. Dit boek helpt je om bewust te kiezen voor het echte leven met Jezus. De 3 letters OER staan voor: O: Opschrijven & Observeren E: Erkennen & Eerlijk zijn R: Repeteren & Reflecteren Je ontdekt hoe je de waarheid van het Woord praktisch kunt toepassen je hun eigen leven. Het boek bevat 16 hoofdstukken met vragen en verwerkingsopdrachten. Bij ieder hoofdstuk staat 1 Bijbeltekst centraal.

Kom en zie

Al eeuwenlang is de tijd rondom Pasen een tijd van bezinning. Dit veertigdagenboek helpt je hierbij en geeft woorden van verstilling, verscherping en vertroosting, om zo in deze veertigdagentijd je ogen te richten op Jezus. Het zien op Jezus doen we door te kijken door de ogen van de gelovige van vroeger en nu. Wat zagen zij van Jezus en wat zegt ons dat? Deze veertig dagen ga je op weg en kijk je naar Jezus door middel van overdenkingen, gedichten, vragen en opdrachten. Zo leer je in deze dagen zien wat het betekent dat Christus ons lief heeft gehad tot in de dood. Eén ding is zeker: we zullen nooit uitgekeken raken. Een prachtig cadeau voor jezelf of die ander in de 40dagentijd.

Hoe moet je bidden? Een praktisch boek voor gewone mensen

‘Boek over bidden’ van Pete Greig is een inspirerende en praktische gids voor het gebed. Iedereen bidt, maar niemand vindt het makkelijk. We kunnen er allemaal wel een beetje hulp bij gebruiken. Al is het alleen maar om ons gebedsleven op te frissen. Met die insteek heeft Pete Greig een boek geschreven waarin alle elementen van het gebed aan de orde komen. Daarnaast hebben bekende bidders uit verschillende tradities een plek en stipt de auteur alle vormen van gebed aan. Een zeer inspirerende en aansprekende gids voor iedereen die al jaren bidt, maar ook voor degenen die wel willen bidden, maar niet weten hoe te beginnen.

De Kinderbijbel

Deze kinderbijbel bevat zeventig van de mooiste verhalen uit het Oude en het Nieuwe Testament, zoals het scheppingsverhaal, de Ark van Noach, verhalen over Abraham en Mozes, David en Goliath, het kerstverhaal en vertellingen over het leven van Jezus. De kunstzinnige, indrukwekkende tekeningen van Britta Teckentrup maken deze Bijbel tot een schat voor de hele familie. De levendig geschreven verhalen van Barbara Bartos-Höppner zijn perfect om voor te lezen, maar zeker ook om zelf te lezen.

Alleen uw liefde laat mij leven

Arie Maasland schreef voor iedere dag van het jaar een pakkend kort gedicht. Elk gedicht gaat samen met een bijbelleessuggestie. Daarmee is dit dagboek uitstekend geschikt voor persoonlijke overdenking en stille tijd. De gedichten zijn prima toegankelijk, ook voor mensen die niet gewend zijn poëzie te lezen, terwijl fijnproevers kunnen genieten van talige creativiteit en inhoudelijke gelaagdheid. Een origineel dagboek, dat een breed christelijk publiek zal aanspreken.