Paulus

Een baanbrekende nieuwe biografie van misschien wel de invloedrijkste schrijver in de geschiedenis van de mensheid. Slechts weinig geschriften uit oude wereld zijn even boeiend als de brieven van Paulus. Je kunt er niet omheen, je moet er iets van vinden. Of je het nu met Paulus eens bent of niet – of je hemzelf nu mag of niet – zijn brieven zijn en blijven persoonlijk en intens. Ze zijn ontroerend en uitdagend, elke zin voegt iets toe en ze vervelen nooit. Maar wie was Paulus zelf? Hoe kon hij zulke brieven schrijven? Hoe kon iemand van wie je nooit zou verwachten dat hij apostel zou worden de oude Griekse en Romeinse wereld zo diepgaand beïnvloeden, dat wij er tot op de dag van vandaag door beïnvloed worden – of we willen of niet? In deze nieuwe biografie gaat Wright op zoek naar de man achter de brieven.

Prentenbijbel

De Prentenbijbel is een dik prentenboek vol bijbelverhalen, geschreven in eigentijdse, kindgerichte taal. De warme en kleurrijke illustraties van Marijke ten Cate zijn paginagroot en laten ook details zien die niet in het verhaal voorkomen. Zo vertellen tekst en illustratie samen het verhaal van de schepping tot aan de dag dat Jezus terug zal komen.
Voor volwassenen is achterin het boek een historische schets en een begrippenlijst opgenomen.

Kijkbijbel

Kinderen horen graag uit de Bijbel vertellen. Vooral als er mooie, kleurige tekeningen bij het verhaal staan. De tekeningen in de Kijkbijbel hebben iets speciaals: ze spreken boekdelen. Dat is de kunst die Kees de Kort verstaat en met dat artistieke vakmanschap illustreerde hij 28 bijbelverhalen van de serie ‘Wat de Bijbel ons vertelt’. Zijn kunstwerken uit de losse boeken zijn nu op een andere manier verwerkt. Met de tekst van alle verhalen zijn ze vormgegeven tot een nieuw, sprankelend geheel: de Kijkbijbel. Een Bijbel om in te kijken als je nog niet kunt lezen, om je leeshonger te stillen zodra je wél kunt lezen, om uit voor te lezen of te vertellen als je (groot)ouder of opvoeder bent. Een boek voor … voor wie eigenlijk niet? Voor volwassenen is achterin de Kijkbijbel een leeswijzer met achtergrondinformatie bij de verhalen opgenomen. Voorlezen tot 6 jaar, zelf lezen 6 tot 12 jaar

Voorleesbijbel deel 1

De Voorleesbijbel bevat 52 verhalen uit Genesis tot en met 2 Samuel. Daarna komen er nog twee delen. In totaal komen er dus zo’n 150 bijbelverhalen in deze vorm beschikbaar. De verhalen zijn geschreven door onderwijsadviseur Edith Mulder-de Vree en Rudy Van Moere, emeritus-hoogleraar Oude Testament, onder redactie van het NBG. De illustraties zijn van Paul Oole.